Úvod Detail aktivity

Asertivita a vyjednávání

Vzdělávání Vzdělávání
Zlepšení komunikace Zlepšení komunikace
Rozvoj důvěry Rozvoj důvěry
Posílení spolupráce Posílení spolupráce
Posílení firemní kultury Posílení firemní kultury
1 - 15 1 - 15

Mlčí Vaši kolegové, aby byl klid? Nebo naopak tlačí na pilu, aby dosáhli svého? Ani jedno ani druhé ale k dohodě a vzájemnému respektu zpravidla nevede. Asertivita znamená umět mluvit otevřeně, ale s ohledem na druhé. Vyjednávání není boj o vítězství, ale hledání kreativních řešení, které vedou k maximální spokojenosti obou stran.

Popis aktivity

V programu kombinujeme zážitkové aktivity s následnou facilitací i teoretickým rámováním. Využíváme modelové situace a reagujeme na aktuální situaci ve skupině a její potřeby.

Pomáháme zvědomovat komunikační postoje jednotlivců.

Postupně učíme rozpoznávat, co potřebuje druhá strana a jak na její postoje reagovat s respektem nejen k ní, ale také ke svým potřebám.

Součástí je i jednoduchá typologie komunikačních stylů, která pomáhá chápat odlišné potřeby lidí.

Věnujeme pozornost podpoře rozvoje kreativity, která je jedním z důležitých prvků při hledání řešení. 

Co si z programu odnesete? 

Jednotlivci:

  • Porozumíte svým reakcím a vzorcům chování v náročných situacích.
  • Naučíte se používat otevřené otázky, které podporují porozumění.
  • Vyzkoušíte si principy nenásilné komunikace (NVC) v běžných pracovních rozhovorech.
  • Získáte jistotu, jak říkat „ne“ bez pocitu viny.

Jak se tyto dovednosti (jsou-li dlouhodobě trénovány) projeví ve firemním prostředí:

  • Snáze se hledají cesty ke společnému kreativnímu řešení.
  • Zvyšuje se kvalita spolupráce a důvěra mezi jednotlivci i jednotlivými částmi firmy.
  • Postupně mizí zbytečné konflikty a nedorozumění.
  • Pozitivně se projevuje ve vztahu vně firmy - vůči zákazníkům a partnerům. 
  • Podporuje pozitivní a otevřenou firemní kulturu. 

Klíčová témata: 
 

  • Otevřená a respektující komunikace

  • Umění říkat „ne“ bez pocitu viny

  • Porozumění potřebám druhé strany

  • Typologie komunikačních stylů

  • Nenásilná komunikace (NVC)

  • Kreativní přístup k řešení konfliktů

Nechte organizaci vašeho zážitku na nás

Nechte organizaci vašeho zážitku na nás