Úvod Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

1. Základní ustanovení

1.1 Poskytovatelem služeb je společnost H45 s.r.o., IČO: 02479036, se sídlem Heřmanická 485/45, 710 00 Ostrava, pod svou obchodní značkou „SteelOva“ (dále jen "Poskytovatel"). Poskytovatel je podnikatelem ve smyslu ust. § 420 zák. 89/2012 Občanského zákoníku.

1.2 Příjemcem služeb je právnická nebo fyzická osoba, která je podnikatelem ve smyslu ust. § 420 Občanského zákoníku (dále jen „Příjemce“).

1.3 Služby znamenají veškeré služby poskytované Poskytovatelem dle těchto všeobecných obchodních podmínek.

1.4 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "Obchodní podmínky") upravují práva a povinnosti Poskytovatele a Příjemce v souvislosti s poskytnutím služeb, přičemž službami se rozumí zejména příprava a organizace firemních akcí, teambuildingových a vzdělávacích programů, včetně pronájmu movitých věcí s obsluhou či instalací.

1.5 Obchodní podmínky se nepoužijí, je-li Příjemcem služby spotřebitel ve smyslu ust. § 419 Občanského zákoníku.

1.6 Poskytovatel poskytuje služby svým zákazníkům pouze za podmínek uvedených v nabídce nebo ve smlouvě, jejíž nedílnou součástí jsou vždy i tyto Obchodní podmínky. Pokud Příjemce zašle jako součást objednávky jiné obchodních podmínky, aplikuje se ust. § 1751 odst. 2 zák. 89/2012 Sb. (Občanský zákoník). Odchylná ujednání ve smlouvě mají před zněním Obchodních podmínek přednost.

2. Uzavření smlouvy a změna smlouvy

2.1 Podmínkou pro uzavření smlouvy je, aby Příjemce v návaznosti na nabídku Poskytovatele, vyhotovenou zpravidla písemně, doručil Poskytovateli objednávku, vyhotovenou zpravidla písemně. Písemným doručením se rozumí zaslání poštou, datovou schránkou či formou e-mailu bez zaručeného elektronického podpisu či se zaručeným elektronickým podpisem.

2.2 Nedílnou součástí nezávazné nabídky Poskytovatele je časový plán akce, rozsah dodávaných služeb (lokalita, program, včetně případných subdodávek, materiálové vybavení, doprava) a způsob realizace a organizace, rozsah personálního zajištění a cenový rozpočet s odsouhlasenými částkami. V rozpočtu jsou specifikovány fixní částky a částky účtované dle skutečného množství odběru služeb.

2.3 Objednávka Příjemce by měla obsahovat kromě specifikace objednávaných služeb v návaznosti na nabídku Poskytovatele také nezbytné informace sloužící k identifikaci zákazníka, včetně uvedení IČO, DIČ, sídla, údaj o zápisu ve veřejném rejstříku nebo v jiné evidenci, případně další potřebné či Poskytovatelem požadované informace. Příjemce potvrzuje, že osoba, která za něj objednávku vystavila a doručila Poskytovateli, je oprávněna k objednání služeb či zboží uvedených na objednávce a je oprávněna Příjemce zavazovat, přičemž Poskytovatel není povinen tuto skutečnost nikterak ověřovat.

2.4 Poskytovatel potvrdí zákazníkovi doručení objednávky a potvrdí poskytnutí služby v rozsahu specifikovaném objednávkou. Smlouva je uzavřena okamžikem potvrzení objednávky Poskytovatelem.

2.5 Poskytovatel může i přes doručení objednávky na základě závazné nabídky odmítnout uzavření smlouvy s Příjemcem, a to zejména z následujících důvodů:

a) Příjemce v minulosti neplnil nebo neplní své závazky vůči Poskytovateli;

b) s Příjemcem bylo zahájeno insolvenční řízení;

c) Poskytovatel nabude podezření, že Příjemce by nemusel plnit své závazky řádně a včas.

2.6 V případě, že Poskytovatel odmítne uzavření smlouvy, bude o tom Příjemce co nejdříve, nejpozději však do 10 dnů od doručení objednávky Příjemce Poskytovateli, informovat, a to včetně důvodů, které společnost k odmítnutí vedly.

2.7 Poskytovatel ve smyslu ust. § 1740 odst. 3 občanského zákoníku vylučuje v obchodních vztazích mezi Poskytovatelem a Příjemcem přijetí návrhu Poskytovatele na uzavření smlouvy (objednávky) s dodatkem nebo odchylkou, a to i v případě, že podstatně nemění podmínky nabídky společnosti. Pokud i přes to v návaznosti na nabídku Poskytovatele doručí Příjemce odpověď s dodatkem nebo odchylkou, bude smlouva uzavřena, avšak až poté, co Poskytovatel vyjádří výslovný souhlas s přijetím nabídky ve znění dodatků nebo odchylek.

2.8 Uzavření smlouvy na dodání služeb nebo pronájem movitých věcí může být podle volby Poskytovatele podmíněno uhrazením zálohy. O požadavku na úhradu zálohy bude Poskytovatel informovat Příjemce zpravidla v nabídce. V případě, že služby i přes uhrazenou zálohu nepřevezme, je Poskytovatel oprávněn započítat na uhrazenou zálohu náhradu nákladů Poskytovatele spojených s obstaráním služby.

2.9 Smlouvu lze měnit dohodou smluvních stran pouze písemně, a to i formou e-mailu bez zaručeného elektronického podpisu.

2.10 Poskytovatel vylučuje aplikaci ust. § 1744 ObčZ (tzn. přijetí nabídky chováním, přijetím či poskytnutím plnění).

2.11 Plnění smlouvy je standardně prováděno v českém jazyce. Po dohodě a specifikaci v objednávce je možné plnění v jiných jazycích, a to za příplatek.

2.12 Všechny změny a doplňky této smlouvy musí být učiněny písemně a podepsány oběma stranami.

 

3. Platební podmínky

3.1 Platbu za zboží nebo služby lze provést platbou předem zálohovou fakturou, částečnou platbou předem zálohovou fakturou s doplatkem na základě daňového dokladu po ukončení poskytování služby, nebo na základě daňového dokladu se splatností 14 dní, tento postup je však možný pouze v odůvodněných případech a po předchozím souhlasu Poskytovatele.

3.2 Splatnost faktury podle písm. c) předchozího odstavce může být výslovnou dohodou smluvních stran změněna. Splatnost faktury může být také navázána na splatnost specifických služeb, například platbu ubytování či stravování u subdodavatelů.

3.3 V případě prodlení Příjemce s úhradou faktury je poskytovatel oprávněn účtovat Příjemci smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.

 

4. Práva a povinnosti Příjemce

4.1 Příjemce je povinen Poskytovateli poskytnout nezbytnou součinnost, zejména na své náklady zajistit technické podmínky pro poskytnutí služby a vhodné prostory tam, kde to charakter služby vyžaduje – toto je zpravidla specifikováno v nabídce (dostatečně velký a čistý prostor), přístup k elektrické energii do vzdálenosti max. 10 m od umístění aktivity, která vyžaduje připojení na elektrickou energii, rovný povrch, umístění aktivit a stanů v bezpečné vzdálenosti od zdrojů otevřeného ohně, vytápěné místnosti v případě nízkých venkovních teplot, dojezd co nejblíže k instalaci služby, parkování, šatnu v případě poskytnutí služby ve vnitřních prostorách (hotely, restaurace, apod.). Dále je Příjemce povinen umožnit Poskytovateli nejméně 1 hod před započetím služby přístup na ujednané místo a umožní opustit místo nejdéle 1 hod po poskytnutí služby, nebude-li v konkrétním případě ujednáno jinak. Základní podmínky pro instalaci aktivit jsou uvedeny v nabídce Poskytovatele (min. prostor, potřeba el. energie apod.) a Příjemce je povinen se s nimi seznámit a v případě nejasností se informovat u Poskytovatele na požadavky k poskytovaným službám. Je-li součástí poskytnutí služby i pronájem movitých věcí, použijí se také ustanovení § 2316 a násl. Občanského zákoníku o podnikatelském nájmu věcí movitých.

4.2 Příjemce je povinen zajistit, že účastníky jsou dodržována veškerá opatření týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, lhostejno, jedná-li se o realizaci služby v místě podnikání či v provozovně Příjemce a zda se jedná o poskytnutí služby v pracovní době účastníků či mimo ni. Zejména se jedná o dodržování právních předpisů v oblasti požívání alkoholu a jiných omamných či psychotropních látek, předpisů požárních a dalších.

4.3 V případě, že účastníci nebo klienti Příjemce, kteří jsou pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných a psychotropních látek, narušují poskytování služby či ohrožují bezpečnost poskytování služby či třetích osob, je Příjemce povinen Poskytovateli zajistit potřebnou součinnost při řešení této situace. Pokud Příjemce součinnost neposkytne, je Poskytovatel oprávněn využít k řešení třetí strany (například složky integrovaného záchranného systému), a to na náklady a k tíži Příjemce.

 

5. Práva a povinnosti Poskytovatele

5.1 Poskytovatel je povinen poskytnout službu v ujednaný čas, na ujednaném místě, v ujednaném rozsahu a za ujednanou cenu.

5.2 V případě prodlení Příjemce s úhradou zálohové faktury je Poskytovatel oprávněn od smlouvy odstoupit.

5.3 Poskytovatel potvrzuje, že uzavřel smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu.

5.4 Poskytovatel je oprávněn odmítnout poskytnutí služby osobám, které jsou pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných a psychotropních látek, narušují průběh poskytování služby či ohrožují bezpečnost poskytování služby či třetích osob. V takovém případě poskytovateli náleží plná úhrada ujednané ceny služeb.

5.5 Poskytovatel je oprávněn realizovat službu prostřednictvím svých zaměstnanců nebo subdodavatelů.

5.6 Veškerá práva k duševnímu vlastnictví vytvořená během poskytování služeb podle této smlouvy náleží Poskytovateli. Příjemce má právo používat tato díla pouze pro interní účely.

 

6. Ochrana osobních údajů

6.1 Ochrana osobních údajů se řídí samostatným předpisem o ochraně osobních údajů dostupným na webové stránce Poskytovatele.

7. Odstupné

7.1 Smluvní strany ujednaly, že Příjemce je oprávněn odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu a pro tento případ sjednávají zaplacení odstupného. Smlouva se ruší okamžikem prokazatelného přijetí odstoupení od smlouvy Poskytovatelem na základě písemného odstoupení zaslaného Příjemcem. Na základě odstoupení od smlouvy vzniká Poskytovateli nárok na zaplacení odstupného.

7.2 Smluvní strany ujednaly, že výše odstupného činí:

a) 25 % ceny za služby v případě, že ke zrušení dojde 30 dní a více před ujednaným časem započetí poskytnutí služby,

b) 50 % ceny za služby v případě, že ke zrušení dojde méně než 30 dní a více než 7 dní před ujednaným časem započetí poskytnutí služby,

c) 80% ceny za služby v případě, že ke zrušení dojde méně než 7 dní a více než 48 hodin před ujednaným časem započetí poskytnutí služby,

d) 100 % ceny za služby v případě, že ke zrušení dojde 48 a méně hodin před ujednaným časem započetí poskytnutí služby

e) přípravné práce (práce prováděná v čase od uzavření smlouvy do doby dodávky služby/aktivit/realizace akce nebo do doby zrušení objednávky) hradí klient vždy ve výši 100 %, a to i v případě zásahu vyšší moci jako důvodu pro zrušení smlouvy. Výše je stanovena dle náročnosti a specifikace poptané služby (min. výše je 15 % z celkové objednávky).

7.3 V případě, že Příjemce Poskytovateli na jeho žádost uhradil zálohu dle odst. 2.8 Obchodních podmínek, je Poskytovatel oprávněn započíst zálohu na odstupné.

7.4 Ve specifických případech, které jsou zpravidla uvedeny v nabídce nebo je o nich Příjemce informován jiným způsobem, je možné stanovit odstupné v jiné výši či jiných časových úsecích. Jedná se zejména o případy, kdy je odstupné a termín pro odstoupení od smlouvy stanoveny subdodavatelem a Poskytovatel přijímá tyto podmínky a přenáší je na Příjemce. Zejména se jedná o specifické služby typů ubytování, stravování, služby připravované specificky na míru pro daného Příjemce, „No-show“ poplatky a další specifické případy.

7.5 Ostatní podmínky pro odstoupení od Smlouvy se řídí občanským zákoníkem.

 

8. Odpovědnost za škody a pojištění

8.1 Odpovědnost smluvních stran za škodu se řídí ust. § 2894 a násl. občanského zákoníku.

8.2 Poskytovatel přebírá odpovědnost za případné škody zaviněné svými zaměstnanci a spolupracovníky na základě smluvního vztahu.

8.3 Poskytovatel má uzavřenou platnou pojistku odpovědnosti za škody způsobené třetím osobám u pojišťovny Allianz. V případě, že má Příjemce zájem uzavřít pojištění pro účastníky nad rámec této pojistky, například uzavřením pojištění úrazového, může tak učinit samostatně nebo prostřednictvím Poskytovatele, který tuto službu nabídne jako zprostředkovatel.

8.4 Poskytovatel neodpovídá za případné škody způsobené třetím osobám, tj. zejména účastníkům akce, pokud by u těchto osob, na základě dechové či krevní zkoušky, bylo zjištěno požití alkoholu či jiných omamných či psychotropních látek.

8.5 Poskytovatel neodpovídá za případné škody na zdraví či majetku subdodavatelů, které způsobí účastníci akce v důsledku porušení provozního řádu Poskytovatele nebo jeho subdodavatelů nebo v případě, že ze strany Poskytovatele nebo jeho subdodavatelů došlo k poučení, instruktáži a vysvětlení pravidel. V případě, že je poskytováno specifické poučení, je Poskytovatel nebo jeho subdodavatel oprávněn požadovat písemné stvrzení poskytnutí této informace, instruktáže nebo pravidel podpisem účastníka nebo jeho zákonného zástupce v případě nezletilých účastníků.

8.6 Odpovědnost Poskytovatele a nárok na plnění případných škod způsobených Příjemci zaniká v případě, že ze strany Poskytovatele došlo k poučení, instruktáži a vysvětlení pravidel vedoucí k bezpečnému zvládnutí dané aktivity, zejména k poučení, instruktáži a pravidel používání jistících a ochranných pomůcek, které ze strany účastníků nebylo respektováno či bylo přímo porušeno.

8.7 Pojištění odpovědnosti uvedené v bodě 8.3 se nevztahuje na škodu způsobenou v souvislosti s provozováním a pořádáním akcí motoristického sportu, paintballových střelnic, bobových a motokárových drah, lanových parků, bungee jumpingu, zorbingu, potápění, parasailingu, surfingu, splouvání řek a raftingu od WW 2 tzv. alpské klasifikace obtížnosti, canyoningu a obdobných aktivit, a pořádáním tanečních zábav a diskoték pro více než 500 návštěvníků.

8.8 Příjemce bere na vědomí, že Poskytovatel neodpovídá za případné škody způsobené sjednanými subdodavateli poskytovaných služeb, zejména Poskytovateli ubytování, dopravci a Poskytovateli sportovních, adrenalinových či zábavních atrakcí, a to zejména těch, které jsou vyjmenovány v bodě 8.7, ačkoliv Poskytovatel Příjemci takové služby zprostředkovává. Příjemce se zavazuje, že plnění v případě škod na majetku či zdraví účastníků akce bude vymáhat přímo na těchto subdodavatelích.

8.9 Poskytovatel může na základě profesionálního zvážení zamezit přístupu na aktivity účastníkovi, který vykazuje známky podnapilého stavu nebo stavu po požití omamných či psychotropních látek. V případě, že takový stav bude zjištěn u většiny účastníků, vyhrazuje si Poskytovatel z bezpečnostních důvodů právo zrušit celý program bez jakýchkoliv následných sankcí ze strany Příjemce. Příjemce o tomto kroku bez zbytečného odkladu informuje.

9. Ochrana informací a dat, povinnost mlčenlivosti

9.1 Smluvní strany potvrzují, že všechny informace, které se smluvní strana při plnění a/nebo v souvislosti s plněním této objednávky dozví, jsou důvěrné povahy a/nebo představují obchodní tajemství podle § 504 občanského zákoníku (dále jen „Důvěrné informace“).

9.2 Smluvní strany neposkytnou žádné informace týkající se předmětu této objednávky třetím stranám, t.j. jiným fyzickým a právnickým osobám než příslušným zaměstnancům firmy Příjemce a Poskytovatele a/nebo subjektům, které na předmětu této objednávky konkrétně spolupracují s Příjemcem nebo Poskytovatelem.

9.3 Poskytovatel neposkytne informace týkající se jednotlivých účastníků předmětu této smlouvy třetím stranám, t.j. jiným fyzickým a právnickým osobám než příslušným zaměstnancům Poskytovatele a/nebo subjektům, které na předmětu této objednávky konkrétně spolupracují s Příjemcem nebo Poskytovatelem.

9.4 Poskytovatel je oprávněn použít tuto smlouvu jako referenci při jednání s třetími stranami, za předpokladu, že nezveřejní žádné důvěrné informace nebo obchodní tajemství Příjemce.

9.5 V případě, že jsou během poskytování služeb sdíleny citlivé informace týkající se obchodní strategie nebo interních záležitostí, mohou se smluvní strany dohodnout na uzavření rozšířené dohody o mlčenlivosti (Non-Disclosure Agreement, NDA) k zajištění vyšší ochrany těchto informací.

 

10. Ochrana lidských zdrojů

10.1 Při poskytování služeb, jež jsou předmětem této objednávky, a po dobu dvanácti měsíců od jejich dokončení:

a) Poskytovatel se zavazuje, že neučiní zaměstnancům či zástupcům Příjemce zapojeným do realizace této objednávky, bez předchozího výhradního písemného souhlasu Příjemce, žádné nabídky na uzavření pracovního poměru ani jiné angažovanosti;

b) Příjemce neučiní zaměstnancům či zástupcům Poskytovatele, zapojeným do realizace této objednávky, bez předchozího výhradního písemného souhlasu Poskytovatele, žádné nabídky na uzavření pracovního poměru ani jiné angažovanosti.

 

11. Závěrečná ustanovení

11.1 Platnost obchodních podmínek trvá do doby splnění všech vzájemných závazků Poskytovatele a Příjemce z této smlouvy plynoucích. Jsou platné a účinné dnem jejich zveřejnění.

11.2 V otázkách smluvního vztahu obchodními podmínkami konkrétně neupravených nebo nezmíněných se smluvní strany řídí příslušnými ustanoveními právních předpisů ČR, zejména občanského zákoníku.

11.3 Tyto obchodní podmínky mohou být změněny nebo doplněny jen písemně, jiné změny nebo doplnění nejsou platné.

11.4 Poskytovatel si vyhrazuje právo změnit tyto Obchodní podmínky bez předchozího upozornění. Změna Obchodních podmínek se však nedotkne již uzavřených smluv, pro které platí Obchodní podmínky platné k okamžiku, kdy byla vyhotovena nabídka Poskytovatele následně odeslaná Příjemci, na základě které pak došlo k uzavření smlouvy.

11.5 Pokud bude některé z ustanovení těchto Obchodních podmínek nebo uzavřené smlouvy shledáno jako zdánlivé/nicotné, bude postupováno obdobně podle ust. § 576 občanského zákoníku.

11.6 Všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány s konečnou platností příslušným soudem.

11.7 Pokud dojde k uzavření smlouvy, souhlasí Příjemce se zasíláním obchodních sdělení, přičemž je oprávněn zasílání obchodních sdělení kdykoliv odvolat.

11.8 Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 6. 2024