Úvod Znal už Komenský edutainment?

Znal už Komenský edutainment?

05. 01. 2024

Test

Určitě jste už zažili, jak jsou některé formy vzdělávání poněkud nudné, úmorné nebo demotivující. Kdo nezažil tu situaci, kdy se na začátku kurzu rozdávají neosobní, suché teoretické texty v kroužkové vazbě a hned potom přijde přesun do světa frontální výuky.

Jak se dá vyhnout dvěma hlavním nepřátelům dalšího vzdělávání?

Řešením je edutainment – přístup ke vzdělávání, který klade důraz na zábavnost. Občas se mu říká škola hrou, a tak se nabízí otázka, jak moc jsme se změnili od Komenského a jeho Scholy ludus.

Místo otravných jednotvárných přednášek se zaměřujeme na originalitu, pestrost, a příjemnou atmosféru. Kombinace zábavných prvků a zajímavého obsahu nám pomáhá dosáhnout stavu flow, kdy se účastníci maximálně soustředí na učení a překonávání nových výzev.

A co spojení edutainmentu s designovým myšlením? To přináší ještě zajímavější vzdělávací zážitky. Kreativní využití designu při tvorbě vzdělávacích her a programů nejenže zlepšuje učení, ale také podporuje rozvoj dovedností. Důležitá je také adaptace vzdělávacích programů podle potřeb a představ cílového publika, což nám umožňuje přizpůsobit se uživatelským potřebám a zajistit tak lepší zážitek z učení.

Nejzřetelnějším přínosem edutainmentu je lepší uchovávání znalostí. Na rozdíl od tradičních metod, které mohou být pociťovány jako únavné a jednotvárné, edutainment připomíná spíše hraní a motivuje lidi k aktivnímu učení.

Edutainment není totéž co gamifikace. Zatímco gamifikace se zaměřuje na použití herních prvků k motivaci a angažovanosti, edutainment kombinuje vzdělávání a zábavu tak, aby se učení stalo přirozenější a zábavnější. To znamená, že edutainment klade důraz na kombinaci vzdělávání a zábavy, zatímco gamifikace se soustředí spíše na využití herních prvků pro dosažení určitých cílů.

Sdílet na
Zpět na všechny články